fredag 18 september 2015

Plastgran

Jag skulle behöva köpa en ny gran i år. Min gamla plastgran från Rusta har gjort sitt för längesen... Egentligen skulle jag såklart vilja ha en riktig gran. En stor, bullig och vacker gran.  Men jag vill ju ha min gran framme länge och det fungerar inte riktigt med en äkta gran. Och sen var det ju det där med alla insekter som följer med granen in. Så, så länge jag bor så här litet som jag gör så får det bli en fuskgran. Problemet är bara att hitta en som ser någorlunda naturtrogen ut, för ett rimligt pris. Inte det lättaste.
Hittade fina plastgranar på
Konstgjorda-julgranar
. Nu har jag ju inte tänkt beställa en gran i från Nederländerna, men dom var fina och lite mer naturtrogna både i form och färg. 

Iowa Deluxe 180cm 1864:-


Ohio deluxe 180 cm 2426:-


One Minute Tree 180cm 1114:-


Och här har vi en platsgran från Rusta (en likadan som jag har) som, i jämförelse med granarna ovan, inte är speciellt naturtrogen varken i färg eller form. 
Längtar till man kan gå och klämma och känna på granarna i butikerna. Och hittar jag ingen som känns rätt så får väl min gamla julgransskrutt duga ett år till! 


2 kommentarer:

  1. Vi brukar ha en kungsgran från Lucia till tjugonddagen och de har nästan aldrig barrat något alls. Barrenpå kungsgran sitter kvar även när granen torkar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har funderat på Kungsgran, men helt ärligt så har jag en väldig fobi för spindlar och andra småkryp, och tyvärr brukar det följa med en hel del in med granen. Men i framtiden när jag bor lite större så kommer det självklart bli en kungsgran:)

      Radera

/