torsdag 15 november 2018

Planera mera...

Mitten på November redan. Håller för fullt på att planera och förbereda inför advent och jul. Har blivit med extrajobb vilket resulterar i väldigt få lediga dagar. Finns inte mycket rum för spontanitet så det får bli att planera så mycket det bara går. Imorgon kväll efter jobbet ska jag fixa delarna till mina små pepparkakshus så att det bara är att sätta ihop och dekorera när andan faller på (eller när jag får tid helt enkelt). 

Nästa helg är det dags för adventspyntning då jag jobbar hela adventshelgen (och alla dagar innan den veckan). Har förberett en del, som t ex putsat fönster och bytt gardiner och filtar/kuddar i vardagsrummet, så där är det i stort sett bara att hänga upp stjärnorna och ta fram lite mer vintrigt pynt och adventsljusstaken. Sovrummet fick vinterskrud förra veckan (eller när det nu var?), så bara fönstren som ska putsas och lite mer juligt som ska plockas fram. Och så var det köket. Där ska det putsas fönster, bytas gardiner och ta fram allt det röda och juliga. Har planerat för hur allt ska pyntas och fixas så det kommer nog gå ganska snabbt (fast så tänker jag alltid). Hur som helst så ska det bli så mysigt att få jul i lägenheten!




Har även lyckats planera in en jul-shopping-dag med Pärlan. Vi har ju de senaste åren åkte på Ikeas julevent men i år lyckades jag inte vara ledig den dagen vilket var jättetråkigt. Men nu har vi lyckats hitta en dag som passar oss båda så det ser jag verkligen fram emot, en dag med all-in på julen! :)

Nästa lediga helg (2:e advent) ska spenderas med mina underbara kollegor i Visby. Julfest (utan julbord till min stora besvikelse), julshopping och mysfika står på schemat. 

Nu ska jag bara försöka hitta en passande dag för att klä granen, men det ska jag nog fixa:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

/