tisdag 16 oktober 2018

Blivit med ny julgran

Hej, 

Lite sporadiska uppdateringar från mig här på bloggen. Rätt lugnt på den juliga fronten just nu, men det blir ju såklart tätare uppdateringar ju närmre jul vi kommer:)

Har vart på Rusta och julspanat några gånger. Så mysigt när julen kommer upp mer och mer!

Igår var jag i grann-staden och jobbade. Mötte upp en kompis efter jobbet och tog en supersnabb sväng på IKEA. Blev inga större inköp då jag redan beställt det jag ville ha online. Men alltid lika mysigt att få se och känna på alla vackra julsaker. Och så köpte jag den där chokladkalendern med presentkort. Mycket större än jag trott och chokladen verkar lovande!

Sen bar det av till Biltema för att spana in den där fina plastgranen. De hade inte hunnit sätta upp något visningsexemplar ännu, men personalen hjälpte till att öppna förpackningen så att jag kunde titta och klämma lite på den. Och ja, den fick följa med mig hem!
Har länge velat ha en ny, större och finare gran men har liksom snålat ur lite då jag tyckt att 700:- för en gran är lite väl dyrt. Men sen tänkte jag att den lär hålla i många år och då kändes det inte längre så dyrt. Nu hoppas jag att jag är lika nöjd när den väl är upplockad bara, men det tror jag nog, den har har ju fått fina betyg och jag har sett så fina bilder på Instagram och andra ställen.





2 kommentarer:

  1. Så fin, ser så naturlig ut, ett bra val. Jag har en plastgran till sovrummet som är väldigt "basic" och skulle gärna köpa en ny som känns mer levande, får se om det blir av i jul :)

    SvaraRadera
  2. Ja visst ser den naturlig ut? Hoppas verkligen den är lika fin på riktigt. Ska bli kul med en större gran! Såg att rusta hade liknande fast lite smalare och mindre (180cm).

    SvaraRadera

/