onsdag 7 november 2018

Glöggprovning

I måndags blev det lite improviserad glöggprovning. Vi testade årets Blossa, Dufvenkrooks Körsbärspralin och Vinfabrikens Äppelglögg.
Tog inte så många bilder, så ni får hålla till godo med mitt suddiga lilla kollage nedanför;)

Hittade även en julig tidning på bordet❤

Vi började med årets Blossa och valde att testa den kall med is. Vi var helt överens om att den var god. Inte så julig, men syrlig, smakrik och god.

Nästa glögg blev Dufvenkrooks körsbärspralin 15%. Vi båda gillar körsbär och hade nog önskat mer körsbärssmak. Så där direkt efter Blossas syrliga glögg så blev ju denna väldigt söt. Och ganska "spritig". Men efter ett tag så växte den till sig och körsbärssmaken kom fram mer när den började svalna lite. Jag gillade den, kanske inte blir någon favorit, men ändå helt ok. 

Sist ut var Vinfabrikens Äppelglögg 11%. Den var supergod. Smakade verkligen äpple och jul. Vi drack den kall med is, men jag tror nog att den är minst lika god varm.
Påminde lite om Varm&Kall som är en klar vinter-favorit! 

N hade en flaska bubbel hemma så då testade vi också att göra "glubbel". 

Äppelglöggen tillsammans med bubbel var riktigt gott. Hade vart fint med en kanelstång i. Trevligt som fördrink vid juliga tillställningar tänker jag. 
Blossa 18 tillsammans med bubbel var minst lika gott. Friskt med citronsmaken och det kändes lite lyxigt. med en kvist rosmarin i glaset blir det perfekt som drink till nyårfesten.

Om jag ska ge mig på att betygsätta glöggarna så blir det följande

Blossa 18:❤❤❤
Dufvenkrooks körsbärspralin 15%: 
Vinfabrikens Äppelglögg 11%: 

Har ni testat någon av dessa? Skulle va kul att höra vad ni tycker!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

/