söndag 29 november 2015

1:a advent

1:a advent spenderas på jobbet. Ska snart hem och vila några timmar för att jobba inatt.

Har haft fullt upp senaste dagarna med jobb, städ, pyntning, julbord och lite annat.
Julpyntade på jobbet i fredags så nu är det mysigt och ombonat. Fixat en mysig hörna på kontoret och piffat personalrummet med röda gardiner, stjärnor och en gran.

Bäst av allt är ändå den stora granen i vänthallen!

Har även pyntat lite hemma. Fått in lite rött i köket och satt upp stake och stjärnor. Mysigt!



Och mer pynt blev det i lördags på min kompis bistro. Gjorde ett pepparkakshus, hängde stjärnor och klädde granen!



Mina tallrikar från vinsten hos Helenes Underbara Jul har kommit också. Så himla fina!! Ser fram emot att använda dom! och så måste jag nog börja önska mig lite skålar från samma serie.


Igår kväll var det dags för julbord med jobbet. Var riktigt mysigt! Maten smakade bra och sällskapet är alltid lika trevligt. Men jisses vad mätt jag blev! Till dessert fanns det massa godsaker. Ris a la malta, chokladmousse och saffranspannacotta serverades i små små glas (alldeles lagom) och så fanns det hemgjorda praliner, godis och ost och kex.


Nu ska vi bege oss hemåt för en stunds vila! Och så ska jag tända min egen adventsljusstake och mysa i soffan!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

/