onsdag 23 december 2015

22 december

Dagen började med julfika på jobbet (och lite annat innan såklart). Fick årets julklapp, som inte var en tavla (som de senaste årens julklappar). Helt okej julklapp. 
Tog en liten runda på stan på vägen hem för att fixa det sista inför jul. Blev någon extra klapp till min kära mamma bl a. 


Kvällen har spenderats hos N med mer julklappsinslagning, paketbyte och eggnog!
Tredje året vi firar in julen med eggnog. Vi börjar bli riktigt bra på det där. Den varianten vi gör är krämig och god. Och verkligen jätte hälsosam, nästan ingen grädde eller rom i alls. Typ;)

Vi brukar göra lite olika med paketbytet. Vi träffas oftast den 22/12 och byter paket (och dricker eggnog och äter något ojuligt som typ stuvade makaroner). Ibland väntar vi till julafton med att öppna paketen och ibland öppnar vi dom direkt. I år valde vi att öppna dom direkt, är ändå rätt kul att se varandras reaktioner.
Fick jättefina, mjuka och sköna påslakan i ljusrosa och en fin glaskupa med fot. Svårt att fota i mörkret men återkommer med bild under morgondagen!

N´s fantastiskt täta och tjocka gran är verkligen härlig! Den tycks bli tjockare från år till år, så snart får den nog inte plats. Men himla fin är den! Jag älskar julgranar. Och man får klä dem precis hur man vill, bara man gör det med kärlek!
N är lika knäpp som jag och har massa olika knasiga kulor (en del har jag bidragit med)  som gör granen sådär speciell och personlig. 


Nu är klockan mitt i natten och jag borde ta och försöka sova! 
Så... 
God Natt!

Psst... om mindre än ett dygn är det officiellt julafton!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

/