söndag 30 oktober 2016

Glöggmingel och julspaning

Igår var det dags för det årliga glöggminglet på Ikea tillsammans med min lika jultokiga vän T. Det bjöds på glögg och pepparkaka
(säsongens första) och pratades om årets julsortiment och julmat. I present fick vi en burk pepparkakor och 20% rabatt på julgransdekorationer. Jag köpte faktiskt bara en 3-pack med vita kulor med silvermönster. 
Handlade lite annat också, som paketpapper (det med stjärnor på bilden längre ner kommer från Rusta), pepparkakshus, dekorationsstenar, en röd diskborste, en julklapp till mamma, lite ljus och servetter.


Flamingosen på bilden är inte speciellt juliga precis, men jag gillar ju flamingos och tyckte det var kul att Ikea hade fått nya fina flamingo gosedjur. Fanns även fina lunnefåglar, papegojor och kameler. 



Efter Ikea tog vi en sväng till Rusta som hade fått upp hela julsortimentet! Hittade mycket som jag ville ha, som den stora fina renen som skulle gjort sig så bra bredvid granen, en ny fin stor julgran, fina ljuslyktor och annat tjusigt. Men jag höll tillbaka och inhandlade endast min enhörnings-julkula, ett hjorthuvud att hänga på väggen, två roliga diadem och en Julgransmatta (till hallen, återkommer till den i ett eget inlägg). 






Vi tog våran "jul-turné" vidare till Eko som i år hade en större julmarknad. Fanns massa fina ljuslyktor och slingor, julbyar och trädgårdsbelysning. 




Har letat efter en fin lagom stor leksaksbil att ha vid pepparkakshuset. Helst en "bubbla" eller någon annan gullig bil, men inte hittat någon. Men nu hittade jag en metallic röd "Chevy Nomad" som kommer bli perfekt med en gran på taket! 


Blev även en snabb sväng till Jula och ÖoB innan hemfärd. Tur det, för på ÖoB fanns en superfin stor snöglob som givetvis fick följa med hem! 


En trevlig dag i julens tecken och riktigt gott med glögg! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

/