fredag 14 oktober 2016

Julgransmattor

Jobbar i natt. Vanligtvis jobbar vi inte nätter, men en gång om året ungefär så ska färjan på varv och då blir det nattjobb. Oftast jobbar vi bara 3 timmar då, under själva båtavgångarna. Men i år testar vi att jobba fler timmar i följd även under natten. Så nu är det andra natten/morgonen jag jobbar 03:00-12:00. Fungerar rätt okej, bortsett från dåligt med sömn då....
Min kollega vilar sig och jag roar mig med att spana efter nya julsaker. Börjar ju trilla in mer och mer både på nätet och i en del butiker. Såg att Maxi här i stan hade börjat sätta fram adventsljusstakar och belysning. Kollade Halens nu och såg att dom fått in en hel del. Dels tröjorna (som jag sett andra blogga om) och en del grejer till hemmet.
 
Dom har många fina julgransmattor. Senaste åren har jag haft en fuskfäll under granen istället för matta, blir lite som snö, men dessa var riktigt fina. Finns i rött eller antracit/svart till ett bra pris (199:-). Funderar faktiskt på att köpa en att ha som hallmatta under vintern. Har en ryamatta (som sett sina bättre dagar) där nu, som jag tror är 130 i diameter. Dessa julgransmattor är 110, men det tror jag kan fungera.
Den här med snöflingan på fastnade jag för! Den ska nog få bo i min hall:)
Nu tänkte jag faktiskt ge mig ut på promenad i mörkret innan det blir dags för frukost. Och innan jag somnar framför datorn.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

/