fredag 10 november 2017

3 juliga saker du (kanske) inte vet om mig

1. Jag blir sjukt stressad av alla dessa nedräkningar till julafton. Typ "44 dagar kvar till julafton".
44 dagar, det är ju ingenting! Julafton och hela julhelgen är ju givetvis något att längta efter. Men jag älskar tiden fram till dess. Vill att det ska gå långsamt så att man får njuta av tiden. Och hinna med allt mysigt utan att stressa. Som att baka, fixa julgodis, göra pepparkakshus, pyssla, dricka glögg, titta på julfilm, strosa runt i affärer och titta på alla fina julsaker, slå in paket, pynta, mysfika och lyssna på julmusik. Och få njuta av all vacker belysning. 

2. När det kommer till julmusik så föredrar jag lite nyare julmusik. Lite "poppigare", lite gladare och typisk amerikansk julmusik. Är inte så förtjust i t ex Carola eller Tommy Körberg. Jag tycker ju inte illa om den musiken och stänger ju inte av radion när dom spelas, men det är inte den typen av låtar som finns på min jul-spellista.

3. Jag är inte jätteglad i hårda pepparkakor. Speciellt inte hembakade. Luktar ju underbart och en och annan köpt pepparkaka äts ju såklart vid jul (gillar Annas pepparkakor med apelsin).
Däremot älskar jag mjuk pepparkaka och skulle kunna äta det varje dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

/