torsdag 16 november 2017

En flamingo till jul?

Flamingo-febern från sommaren verkar fortsätta även i juletid.
Jag älskar flamingos på sommaren och har en del på min uteplats,
t ex ljusslinga, vattenkanna och en och annan prydnadsflamingo.


Men flamingos till julen? Nja, kanske om man bodde i Florida eller någon annan stans där det är varmt, soligt och fullt av palmer.
Men för de som vill pynta med flamingos till jul så finns det nu en hel del att välja på:
Man kan t ex pynta sig själv med örhängen och glasögon från HM
 
 
Eller varför inte en trädgårdsflamingo i julskrud?
Med belysning från
Rusta  eller med tomteluva från Jula

 
 
"Snöglob" från Kitsch  och änglaspel från AlltidJul
Snögloben gillar jag. Inte just till jul, men skulle vilja ha den i min snöglobssamling i bokhyllan.


Och sist, men inte minst, en flamingo att hänga i granen.

Finns hos Clas Ohlsson och kostar 49:90.
Denna skulle jag kunna tänka mig. Jag älskar ju flamingos och eftersom den är silvrig och vit så skulle den passa i min gran. Får kika på den i verkligheten nästa gång jag besöker Clas Ohlssons.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

/