söndag 26 november 2017

Fr o m nu är det "all in" på jul

Vart lite tyst här, men jag har inte haft så mycket juligt att dela med mig av + att min dator är galet seg och blogger på mobilen fungerar bara när den vill typ.
Men från och med igår så kör jag "all in" på julen.

Igår bakade jag pepparkakor. Gav mig på ett projekt som inte fungerade alls. Inte helt otippat. Tänkte göra runda pepparkaksburkar. Men ja, först blev degen för tunn och gick sönder i ugnen och sen blev den för tjock och "rann" av burken. Så jag la ner det projektet och  gjorde några delar till mina minihus och en del andra fina. Har dock inget att visa upp då jag inte gjort något med dom. Hade en tanke på att dekorera ikväll men kunde inte hitta några mini-nonstops i affären, och så glömde jag köpa annat pynt (som jag trodde att jag hade hemma). 

I morgon är det julshopping på schemat. Och julbord på IKEA. Ska bli himla mysigt att komma iväg en sväng och häromdagen så öppnade även HM upp en större butik med HM Home. Ska bli kul att få se produkterna på riktigt och att kunna handla på lite närmre håll. 

Och nästa helg är det julfest i Visby med jobbet. Vi är många som åker från vår arbetsplats i år så det ska bli riktigt roligt. Och så hinner vi med lite julshopping i Visby både lördag och söndag. Och då är det ju första advent med:) 

Så nu går jag all in på julen med pyssel och myyyyys. 

1 kommentar:

/