söndag 21 december 2014

Fjärde Advent


Fjärde advent. Nu är det inte många dagar kvar. Imorgon jobbar jag 8-21:30 och på tisdag åker jag till mina föräldrar på förmiddagen. Idag är min sista lediga dag hemma. Jag är fortfarande förkyld, men bättre. Så förhoppningsvis är den helt borta till jul:) Har en del ojuliga saker på schemat idag, som disk, tvätt, städ och allmänt fix. 

Igår slog jag in de sista klapparna (nästan, jag har tre kvar att slå in).  Har köpt presentkort i julklapp och tycker det är så himla tråkigt att bara slå in ett kuvert i ett paket. Funderade på hur man kunde göra det roligare, och så slog det mig att jag har stora genomskinliga delbara plastkulor som ligger och skräpar i förrådet.
Så jag stoppade presentkortet i kulan och fyllde på med godis och knöt i ett rött band. Lite roligare än bara ett kuvert:)


Kvällen spenderades med goda vänner. Blev bjuden på underbart god indisk mat! Sen dracks det bl a Eggnog (den godare varianten) och så sjöng vi Singstar. En bra kväll:)


Nä, nu ska jag ta tag i disken så det blir gjort!
Avslutar med en söt bild på små gulliga granris-renar i ring. 


Ha en fin 4:e advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

/