söndag 14 december 2014

Tredje Advent

Och så var det redan tredje advent. 

Sov länge i morse, sen följde jag med syster med familj till våra föräldrar. Fikade på lussekatter och pepparkakor och rotade runt bland mammas julpynt. Dom hade klätt granen igår. Jättefin gran. Det är något speciellt med riktiga granar. Jag gillar min överfulla gran, men när jag bor lite större då blir det en riktig!



På vägen hem körde vi en extra sväng för att titta på ett överpyntat hus. Blir bara mer och mer för varje år! Blev väldigt suddiga bilder tagna genom bilrutan, kändes fånigt att stanna och ta kort. Helt galet mycket pynt har dom. Men allt går i samma färg. Inte en massa saker som blinkar och lyser i alla färger. Så det är ändå rätt coolt! Gillade renen med släden, fick dock ingen bra bild. 


Följde med syster hem en stund. Kollade på hennes "pysselrum" och så drack vi glögg och lyssnade på julmusik och klädde deras ena gran. Mysigt! Kollade på julkalendern också innan jag promenerade hem. Är en bit att gå, men tycker det är mysigt att gå på kvällarna med julmusik i lurarna och titta in i alla pyntade trädgårdar och fönster:)




Nu är jag hemma och ska snart försöka vila lite så att jag kan hålla mig vaken och jobba dom där få timmarna i natt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

/