fredag 5 december 2014

Gotland

Bild från gotland.net

Ikväll åker jag och ett glatt gäng kollegor till Visby.
Imorgon är det nämligen dags för jobbets årliga julfest på Wisby Strand. Men innan dess hinner vi med en del annat också:)
Vi åker ikväll och då blir det lite trevligheter på färjan över som t ex lite god dricka, lite julklapps-spel och eventuellt en utgång när vi kommer fram till öjn. Imorgon står julklapps-shopping på schemat. Och så klart blir det mysfika på något härligt café. Jag ser speciellt fram emot en god latte med juliga smaker. 

Sen blir det ju dags att göra sig i ordning inför festen. Måste erkänna att jag alltid känner mig så nervös inför större sammankomster och evenemang. Vi är så många och man känner så få. Och så blir man bordsplacerad och ska äta julbord med främmande människor. Men det brukar släppa när man kommer till desserten ungefär när alla har börjat slappna av och man minglar runt lite mer.

Hur som helst ska det bli riktigt kul att komma iväg. Visby är en vacker stad, året runt. Synd bara att det inte kommit någon snö ännu:(

Paket till julklapps-spelet. 


Nä, nu måste jag börja ta tag i packning och annat som behöver fixas under dagen! 

Trevlig Helg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

/