fredag 18 november 2016

Roadtrip till Ullared

Igår var det äntligen dags för den årliga roadtrippen till Gekås!
Vi var fyra glada (dock ej så pigga) själar som lämnade stan strax efter 5 på morgonen. Var väl framme lite innan 9 om jag inte minns fel. Mycket folk var det ju såklart, men inte så farligt som jag tänkt. Hade en plan som gick ut på att hämta alla "måsten" först och sen gå direkt till det roliga, d v s jul och inredning för att sen mest bara strosa omkring och titta på allt annat:) Planen funkade bra och trots att det var mycket folk så kände jag mig inte så stressad.

Och vad "fyndade" jag då för något? Förutom julklapparna då så blev det en blandad kompott av bl a ljuslyktor, grytlappar, bordstabletter, plastrosor, vantar, och julklappspapper.

Plastrosorna var väldigt fina för att vara i plast. När man har en katt som vill tugga på alla levande växter så får man köra med plast istället.
Och så fanns ju den där mattan jag köpte från Halens men skickade tillbaka för att den var mindre än det stod i beskrivningen. Halva priset på Gekås så jag slog till. Den är ju så fin, och jag tror den kommer få hamna i badrummet.

Den röda lyktan lyser så fint i köket och blev så himla glad att bilarna fanns (de ska ju såklart bli "gran-på-taket-bilar). Och dessa finfina papper gillade jag, speciellt det med silvriga snöflingor!


Och den sötaste lilla lyktan som jag inte kunde motstå.

Allt som allt så var det en bra dag med trevligt sällskap och jag är nöjd över att jag hittade både julklappar och annat fint!:)

1 kommentar:

/