söndag 10 december 2017

2:a advent och granen är klädd


Andra advent.
Dagen började med frukostkalas för min systerson som fyller 15 (herregud vart tar tiden vägen?!). Min syster hade fixat stor frukostbuffé med ägg, bacon, massa pålägg, flingor och bröd och massa annat. Supergott!

Efter kalaset var det dags för julbordslunch på bästa bistron. Inte för att jag var speciellt hungrig men detta var bestämt sen ett tag tillbaka. Jag har ju inte ätit någon julmat än så sugen var jag ändå. Och ja, jisses så gott det var (trots att jag var mätt redan innan)! 

Och ikväll kom det äntligen lite snö! Inga stora mängder men ändå!
Så det var bara att sätta igång julmusiken och börja med granen.
Är så härligt att öppna alla små lådor med julgransdekorationer. Jag förvarar mina i förvaringsboxar och lådor inne i lägenheten. Vill inte ha dom i källaren i fall något skulle hända (typ översvämning, möss eller annat). Ja, jag är lite knäpp, men så är det:)

Och ja, här står den. Färdigklädd och klar!
Jag är nog lite tråkig för jag klär min gran likadant varje år. Jag tar kulorna i tur och ordning och börjar alltid med dom vita fluffiga pälsbollarna, därefter favoriterna; som snöglobarna, enhörningen, ekollonet, renen o s v. Avslutar med att fylla ut med de vanliga runda kulorna och mina små discobollar. Alla kulorna har en särskild ordning, men det börjar bli svårare för varje gång, då typ alla kulorna är favoriter nu!
Svårt att fota julgran i mörker med mobilkamera, men här är några av de speciella hängena.

God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

/