fredag 29 december 2017

Min jul

Då var julfirandet över för denna gång. Alltid lite ledsamt, men samtidigt känner jag mig nöjd med årets jul.
Julafton firades hos min ena syster med familj. Träffar dom alldeles för sällan och det var så mysigt att få fira jul tillsammans. Massa gott att äta, glada, nöjda och tacksamma barn och så ett besök av självaste jultomten! Var hemma ganska sent på kvällen, blev lite fika och så öppnade vi julklappar och bara tog det lugnt.

På juldagen kom min andra syster med familj hem till föräldrarna och så firade vi jul en gång till med fullt julbord och julklappsutdelning. Härligt att få fira två dagar i rad. Och så mysigt att få fira med alla i familjen:)

Vi vuxna hade bestämt att vi bara skulle ge varandra något litet i år, men det blir ju alltid lite mer än man sagt. Fick så fina och användningsbara saker, både sånt jag önskat mig och en del överraskningar. Jättenöjd med allt jag fick och med hela julfirandet.


Juldagskvällen spenderades i soffan med julfilm och bästa katten som sällskap <3
Ja, just det, passade på att ta en bild på min systers gammeltomte. Vi har ju som sagt en var som vi fick av morfar när vi var små. Kul att vi alla har dom kvar efter så här många år!

Önskar god fortsättning och hoppas att du haft en härlig jul du med:)




1 kommentar:

/