fredag 22 december 2017

Da´n före da´n före...

Om 2 dagar är det julafton. Alla klappar är inslagna och jag tror att jag har gjort allt jag "måste".
Känner inte att det blivit tillräckligt med julmys, glöggdrickande och så, men annars är jag nog faktiskt redo för julen.
I år har vi för en gångs skull en plan för vart vi ska vara under julhelgen.
 Jag åker till mina föräldrar redan imorgon. Ska bli mysigt att vakna där på julaftonsmorgon:) På julafton åker vi till min ena syster med familj. Där blir det Kalle Anka, julmat och klapputdelning med tomtebesök. Ser verkligen fram emot att få träffa min syster. Blir alldeles för sällan och jag saknar henne jättemycket!
På juldagen kommer min andra syster med familj hem till våra föräldrar och då kör vi fullt julbord och julklappsutdelning. Så det blir som julafton två dagar i rad:)´
Kommer nog bli en riktigt bra jul det här!

Var ledig igår. Städade, tvättade, slog in julklappar och så fick jag för mig att göra två pepparkakskransar. Blev inte som jag tänkt, men de luktar gott i alla fall:)

Kom också på att jag hade nougat hemma som jag glömt bort. Fick bli ett snabbt och improviserat julgodis. Smälte mjölkchoklad och nougat och hällde i massa hackad mandel och en hel drös med juliga kryddor (min Pumpkin Spice-blandning faktiskt). Hällde upp i en form och dekorerade med lite hackad mandel, krossad pepparkaka och några mini-nonstops. Blev så jäkla gott faktiskt!


Jobbar 8-20:30 idag. Blir inte mycket julmysande då. Dessutom är några av kollegorna hemma och sjuka (hoppas verkligen ni blir friska och pigga till julafton<3) så det är lite tomt på jobbet.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

/