måndag 10 november 2014

Glittrig ren

Jul i norr skrev ett inlägg om glittriga tavlor i lördags (du hittar inlägget här). Tyckte de glittriga renarna hon gjort var så himla fina! (Original idén hade hon hittat här). Blev sugen på att testa att göra en likadan.


Har en ram från Ikea i köket ("Ung drill") som får byta motiv varje jul. Har senaste jularna haft rött papper med vita hjärtan på, men känt att det saknats något. Tror det skulle bli jättefint med en röd glittrig ren-siluett där i (och ett annat fint papper som bakgrund då). Då ramen är ganska stor måste jag skriva ut siluetten på A3, vilket jag inte gjorde idag på jobbet, dumt. Skrev ut en mindre variant här hemma och var genast tvungen att testa. Hade visst inte så mycket rött glitter hemma som jag trodde och jag limmade direkt på det tunna pappret så det blev mest bara en halvglittrig, halvdan variant. Kanske lyckas jag bättre med nästa försök:)


Jag hoppas att du ursäktar att jag kopierar dig Jul i norr och att du tar det som en komplimang:) Tycker verkligen att dina tavlor är superfina!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

/