lördag 29 november 2014

Pepparkakshus och snö

Idag hade jag tänkt att jag eventuellt skulle börja bygga ihop mitt pepparkakshus. Ja, jag köper färdig byggsats, baka är inte min starka sida. Förra året satte ja ihop huset med kristyr. Det tog en evighet innan det torkade. Smält socker är inte att tänka på då det mest troligt skulle sluta i katastrof (jag tänker brännskador och socker överallt!!). Så i år tänkte jag fuska och limma ihop det med limpistolen. Det är ju inte så att jag tänkt äta mitt dammiga hus när jag julen är slut ändå. Skulle köpa nya limstift igår, men självklart var dom slut överallt:( Jag glömde också gelatinbladen (till fönster) och lite andra nödvändiga saker. Ska upp till stan och handla, men har tusen andra tråkiga saker som ska hinnas med idag också, så pepparkakshuset får nog vänta. Vet inte riktigt hur jag ska dekorera det i år ändå. Blir nog ungefär som förra året i slutänden... Får se vad jag hinner idag. För ikväll blir det glöggkväll hos en kollega:)

Förresten, så kom det nästan lite SNÖ förut. Mer som små små hagelkorn.. men ändå:) Nu lyser solen och himlen är alldeles mörkblå, snälla säg att det blir snö!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

/