onsdag 28 december 2016

Julen 2016

Dålig uppdatering här. Hemma med förkylning. Suck. Enda fördelen med att vara sjuk är att man får bädda ner sig i soffan och titta på film.

Har haft en mysig jul. Lunch och Kalle Anka hos syster med familj. Mina föräldrar lyckades få tag på en dålig gran i år, den barrade från första stund, men som tur var så hade min syster en extra gran som vi fick med oss hem. Så när vi kom hem så fixade pappa och jag med att slänga ut den gamla granen och klä den nya medan mamma dukade bordet. Kvällen ägnades åt att äta fantastiskt god mat, öppna julklappar och bara vara. 
Fick nya bra hörlurar, ansiktskräm och två fina skålar från "Åsas tomtejul vit" som matchar mina fina tallrikar jag vann av Helénes underbara jul förra året. Tänkte jag skulle börja samla så jag iaf har lika många skålar som tallrikar. Tack mamma och pappa! 
På juldagens morgon tog jag en skogspromenad i mina barndomstrakter, konstigt att allt ser så annorlunda ut när man är vuxen. Men mysigt att följa gamla stigar man inte gått på sen man var liten. 
Vid lunch kom syster med familj och så firade vi jul igen med fullt julbord, julklappar och godsaker. Åkte med dom hem och kvällen spenderades i soffan med älskade katten och mysig julfilm (Love You Like Christmas).


Som vanligt tog jag typ inga bilder alls under helgen, det glöms liksom bort i allt annat. 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

/