söndag 4 december 2016

Julgran

Och då var granen framme. Den fick komma upp igår mellan pepparkakshusbakandet. Köpte ju en ny ljusslinga i år med kanske en anings för många lampor (erhm, 320 stycken). Men jag använde så många jag tyckte behövdes och de andra hamnade i en plåtburk i korgen på granen. Och några fick lysa upp paketet från Ikea (så slapp jag använda glödlampa).
Lyser ju lite mer än den brukar, men inte så starkt som man kan tro. Gillar att det är många små ljus överallt.

I går kväll
Idag på morgonen
Så här förvarar jag en del av mina julgranskulor. De som betyder mest och de som saknar förpackningen. De andra förvaras i en platsback från Ikea.
Förra årets "kula". En liten mini snöglob.
Nedan följer några andra favoriter, som min tomte (också förra året), min fina nya enhörning och ekollonet jag "stal" ur systers gran förra året.


Svårt att få en bra bild på granen. Den lyser inte sådär grönt i verkligheten och alla kulorna är vita och silvriga, inte gulbeige.
Men hur som helst så är det helt fantastiskt att ha den där fina granen som är pyntad med omsorg.
I love it! 

2 kommentarer:

  1. Får jag lov att beställa dig till nästa jul... Jag kan för mitt liv inte dekorera hälften så fint som du 😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marika! Men du hade ju så galet fint i huset och snart har du ju ett nytt hus att inreda 😊

      Radera

/